کمک نیروهای انگلیسی به اسرائیل در جریان حمله ایران-راهبرد معاصر
چین: آماده همکاری همه جانبه با روسیه هستیم کره شمالی ۶۰ بالن پُر از زباله راهی کره جنوبی کرد هلاکت ۱۴ نظامی صهیونیست در درگیری با رزمندگان حزب‌الله لبنان شمار شهدای غزه به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر رسید ایران: هیچ اطلاعی پیش از پاسخ به رژیم صهیونیستی به آمریکا ندادیم جزئیات جدید پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی | ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است یمن: در صورت حماقت آمریکا برای بازدارندگی آماده‌ایم حمله سایبری همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل حماس حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی را تبریک گفت انگلیس خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه شد انفجار‌های مهیب در پی اصابت ده‌ها موشک به مواضع صهیونیست‌ها | تعطیلی فرودگاه تل آویو + فیلم نمایندگی ایران درباره پاسخ موشکی به اسرائیل: در صورت شرارت جدید پاسخ ویران کننده خواهد بود پنتاگون: در حمله موشکی ایران هیچ کدام از پایگاه‌های آمریکایی در منطقه هدف قرار نگرفتند گزارش رادیو اسرائیل: طی نیم ساعت ۲۰۰ موشک از ایران به اسرائیل شلیک شد بیانیه رئیس جمهور آمریکا قبل از آغاز حمله موشکی ایران

کمک نیروهای انگلیسی به اسرائیل در جریان حمله ایران

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که نیروهای این کشور در جریان حمله موشکی شامگاه دیروز ایران به رژیم صهیونیستی در آنچه «حمایت از اسرائیل برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها» خوانده است، نقش‌آفرینی داشتند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 02
کد خبر: ۲۵۹۰۲۹

به گزارش راهبرد معاصر،  جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس که امروز به منظور دیدار با پرسنل نظامی این کشور در قبرس حضور خواهد یافت، مدعی شد که در جریان عملیات «وعده صادق ۲» ایران علیه رژیم صهیونیستی که شامگاه دیروز انجام شد، «نیروهای انگلیسی در تلاش برای جلوگیری از افزایش تنش نقش خود را ایفا کردند». او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد!

 

بی‌بی‌سی‌ مدعی شد که جنگنده‌های انگلیسی همچون ماه آوریل در جریان عملیات «وعده صادق»، در عملیات «وعده صادق ۲» نیز مشارکت داشتند.

 

کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس نیز در واکنش به حمله موشکی دیروز ایران علیه تل‌آویو، حمایت خود را از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خوانده است، اعلام کرد و گفت که «لندن در کنار اسرائیل می‌ایستد.» نخست وزیر انگلیس همچنین مدعی شد که «عمیقا درباره قرار گرفتن منطقه در لبه پرتگاه نگران است»!

 

هیلی نیز با ادعایی مشابه درباره «حق اسرائیل برای دفاع از خود علیه تهدیدها» گفت که «انگلیس تمام‌قد پشت اسرائیل خواهد ماند.» وی همچنین از پرسنل نظامی انگلیس دخیل در «حمایت از تل‌آویو»، بابت شجاعت و حرفه‌ای‌ بودنشان قدردانی کرد!

 

هیلی در سفر به قبرس با پرسنل نظامی انگلیس که خود را برای تخلیه احتمالی اتباع این کشور از لبنان مهیا می‌کنند، دیدار خواهد کرد.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان، قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد.»

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین اطلاعیه پس از حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی، نام این عملیات را «وعده صادق ۲» اعلام و تاکید کرد «باوجود اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد، ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.»/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده